Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Fläskpannkaka

Av mittsmalajag - 14 januari 2011 02:14

a´la Airam åt vi idag. Jag måste säga att jag blev otroligt positivt överraskad av resultatet. Enligt receptet så ska man vispa ihop ägg och grädde först och sedan blanda i keso. Eftersom jag inte gillar kesokonsistensen så tog jag stavmixern först och mixade keson till en sörja och hällde sedan över grädden och äggen och sedan vispade jag ihop det lite snabbt... Alla åt med god aptit och jag är glad över att jag kan äta "fläskpannkaka" igen!

Jag gjorde ett riktigt fynd idag, den lokala Konsumbutiken sålde ut 18-pack med ägg för bara 10:- och ägg håller ju sig som alla vet en evighet efter att "bäst före"-datumet passerats, jag köpte 3 fp. men ångrar mig att jag inte köpte flera... Nu är det dags att sova några timmar, i morrn kommer nya maträtter att testa...   

LCHF · mat
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittsmalajag - 25 januari 2011 01:43

blir det idag... Jag känner mig så svullen, mensen är på gång om jag inte missminner mig. Så jag hoppar hellre vägningen till nästa vecka än tar ett ev. plus idag. Jag vet att det bara är vätska som jag samlat på mig men ett plus efter bara 2v. känns...

Av mittsmalajag - 24 januari 2011 14:05

    Så här såg det ut när jag skulle logga in här på bloggplatsen idag... Tycker de att jag är oförskämd månne...     (För er som inte ser så står det hyfs i rutan för säkerhetskod...) ...

Av mittsmalajag - 24 januari 2011 00:57

Jag vet inte vad det är men jag tror att jag kommer att få ett plus i morgon. Det känns i mina ben som att jag har samlat på mig vätska och det är inte kul... Jag har skött mig exemplariskt förutom lite nötter och ett glas rosé igår, gott var det i...

Av mittsmalajag - 24 januari 2011 00:21

Måndag: Tacopaj med mandelmjölsbotten Tisdag: Crepes med svamp och skinkfyllning Onsdag: Fläsk, broccoli och löksås Torsdag: Plättar, grädde och bär Fredag: Kycklinglår, bea och wokade grönsaker Lördag: Krämig kyc...

Av mittsmalajag - 23 januari 2011 01:14

1. Var är din mobiltelefon? Golv 2. Var är din andra hälft? Säng 3. Ditt hår? Långt4. Din mamma? Hemma5. Din pappa? Död6. Det bästa du vet? Kärlek7. Din dröm i natt? Ingen8. Din dröm/ditt mål? Jobbahemma9. Rummet du är i? Sovrum10. Din hobby? Stu...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina resultat

Min viktminskning

Startvikt
149,3 kg. 110110
145,4 kg. 110116

Ovido - Quiz & Flashcards