Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Vad som händer när man bantar och äter lightprodukter...

Av mittsmalajag - 16 januari 2011 01:55

När jag var arton så blev jag 3-siffrig. Jag minns att jag i någon dagbok skrivit ”fy fan, nu väger jag 101 kg! Nu är det dags att banta!”

Sen har jag gjort det, bantat alltså. Säg den diet jag inte har testat… Flygvärdinnedieten, Rotationsdieten, Viktväktarna, Viktklubben,  Nutrilette mm. mm. mm. Dessa ”dieter” har gjort att jag ökat ca 2 kg per år efter det.… Himla bra det är att banta…

För snart en vecka sen så vägde jag in mig på en matchvikt på 149,3 kilo! Så mycket har jag aldrig vägt förut(vad jag vet). Jag är 184 cm lång och det innebär att jag har 70,3 kilo att tappa innan jag når min målvikt som är 79 kilo. OM jag skulle minska så pass som 1kg/v. så tar det 70 veckor, jag skulle alltså nå målvikt i mitten av maj nästa år.

Tanken är svindlande… tänk OM jag skulle kunna springa nästa vår, tänk OM jag skulle kunna handla i ”vanliga” butiker, tänk att kunna köpa ett par snygga jeans och att de dessutom sitter bra… MEN jag är ganska luttrad och inser att jag inte kommer att kunna gå ner så mycket på lite drygt ett år MEN drömma måste man ju få göra, eller…?

 
 
Martina Supercat

Martina Supercat

16 januari 2011 20:29

Joo du kan! Jag tror att det kommer gå jättebra!

http://lowcarbtina.blogspot.com

mittsmalajag

16 januari 2011 23:07

Ja, jag hoppas verkligen på det! Tack!

 
Millis

Millis

16 januari 2011 21:06

Tack för din kommentar på min blogg.
Blev nyfiken på dig så här är jag! Har en livshistoria som minner lite om din, att tidigt väga tresiffrigt och sedan hoppa på alla dieter som finns i världen.
Men nu har jag efter tre års läsande och försök med LCHF bestämt att this is it. Inga fler "försök", nu ska det handlas på riktigt.
Blir spännande att följa dig framöver!

http://millaslchf.wordpress.com

mittsmalajag

16 januari 2011 23:06

Precis! Nu är det LCHF som gäller för all framtid!

 
E-B

E-B

19 januari 2011 21:23

Känner igen mig på många sätt. Tidigt bli tresiffrig, massa dieter o januari som bra startmånad. Började LCHF i måndags. Känns bra ha ett mål. Skoj läsa din blogg.
Allt gott!

http://trettielva.blogg.se

mittsmalajag

20 januari 2011 02:16

Kul att du gillar den! Ska titta in till dig med!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittsmalajag - 25 januari 2011 01:43

blir det idag... Jag känner mig så svullen, mensen är på gång om jag inte missminner mig. Så jag hoppar hellre vägningen till nästa vecka än tar ett ev. plus idag. Jag vet att det bara är vätska som jag samlat på mig men ett plus efter bara 2v. känns...

Av mittsmalajag - 24 januari 2011 14:05

    Så här såg det ut när jag skulle logga in här på bloggplatsen idag... Tycker de att jag är oförskämd månne...     (För er som inte ser så står det hyfs i rutan för säkerhetskod...) ...

Av mittsmalajag - 24 januari 2011 00:57

Jag vet inte vad det är men jag tror att jag kommer att få ett plus i morgon. Det känns i mina ben som att jag har samlat på mig vätska och det är inte kul... Jag har skött mig exemplariskt förutom lite nötter och ett glas rosé igår, gott var det i...

Av mittsmalajag - 24 januari 2011 00:21

Måndag: Tacopaj med mandelmjölsbotten Tisdag: Crepes med svamp och skinkfyllning Onsdag: Fläsk, broccoli och löksås Torsdag: Plättar, grädde och bär Fredag: Kycklinglår, bea och wokade grönsaker Lördag: Krämig kyc...

Av mittsmalajag - 23 januari 2011 01:14

1. Var är din mobiltelefon? Golv 2. Var är din andra hälft? Säng 3. Ditt hår? Långt4. Din mamma? Hemma5. Din pappa? Död6. Det bästa du vet? Kärlek7. Din dröm i natt? Ingen8. Din dröm/ditt mål? Jobbahemma9. Rummet du är i? Sovrum10. Din hobby? Stu...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Mina resultat

Min viktminskning

Startvikt
149,3 kg. 110110
145,4 kg. 110116

Ovido - Quiz & Flashcards